Hvem er Cecilie Jepsen?
af: Anne-Mette T. Andersen
![]() |
| "vi er mange forskellige mennesker på bare et sted, det er svært at gøre et godt indtryk, man er bange for at folk får et forkert billede af en" |
”Jeg har altid gået efter at have realistiske
drømme,
så bliver man heller ikke let skuffet.”
så bliver man heller ikke let skuffet.”
Det største
ønske er at blive arkitekt. ”Det er ikke
fordi, jeg ikke tør at have vilde drømme. Jeg har bare altid lært, at hvis der
er noget, du vil opnå i livet, så skal du kæmpe for det.” Sådan lyder det
fra Cecilie Jepsen, der nu er 1g’er på Svendborg statsgymnasium. Cecilie
opvoksede i Kværndrup på Fyn. Da hun blev 4 år gammel, vælger hendes forældre
at skilles. Hendes forhold til faren blev svækket, og da hun oftere boede hos
sin mor, blev forholdet til hende stærkere.
I dag bor faren og stedmoren i Skjern,
og Cecilie har fået et stærkere forhold til sin far igen. Hun fortæller bl.a.,
at han er atlet, og det har inspireret Cecilie til bl.a. at styrketræne.
Cecilie har ingen biologiske søskende, dog har hun 4 stedsøskende, 2 fra hendes
fars og 2 fra hendes mors side. Alle 4 børn er ikke
hjemmeboende. Moren bor i Skårup sammen med Cecilie og
stedfaren. Hun befinder sig mest hos sin mor og har aftaler om at mødes med sin
far mindst en gang om måneden. Dette virker Cecilie meget tilfreds med. Dog
føler hun ikke altid, at der er plads til så mange andre aktiviteter ved siden
af. Derfor indrømmer hun også at her for tiden ser hun ham ikke så ofte, især
nu med skolestart på Gymnasium. I dag er hun meget positiv omkring hendes
klasse og starten på skolen. Hun havde i sin seneste klasse haft en godt
forhold til den, og derfor var ret skeptisk over at starte et nyt sted.
før hendes seneste klasse, havde hun været genert og indadvendt.
før hendes seneste klasse, havde hun været genert og indadvendt.
Men hvad
kunne beskrive Cecilie?
”ting der kunne beskrive mig ville nok være doven, perfektionist og nok også indadvendt” siger hun med et smil på læben. Hun griner kort inden hun videre fortæller ”jeg vil gerne være omhyggelig med det jeg laver og udføre det perfekt, og samtidig være doven.” Humor har også altid været en stor del af hendes liv, især i hendes gamle klasse. I dag er mange af hendes venner dog på efterskole, men det har alligevel ikke gjort det umuligt for hende at være sammen med dem. Hun elsker at bruge sin tid med venner og veninder, og går op i at mindske forbruget af bl.a. de sociale medier, da hun mener at det ødelægger nærværet med vennerne, da det netop er noget hun går op i.
”ting der kunne beskrive mig ville nok være doven, perfektionist og nok også indadvendt” siger hun med et smil på læben. Hun griner kort inden hun videre fortæller ”jeg vil gerne være omhyggelig med det jeg laver og udføre det perfekt, og samtidig være doven.” Humor har også altid været en stor del af hendes liv, især i hendes gamle klasse. I dag er mange af hendes venner dog på efterskole, men det har alligevel ikke gjort det umuligt for hende at være sammen med dem. Hun elsker at bruge sin tid med venner og veninder, og går op i at mindske forbruget af bl.a. de sociale medier, da hun mener at det ødelægger nærværet med vennerne, da det netop er noget hun går op i.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.