tirsdag den 30. august 2016

Hvem er Cecilie Jepsen?

af: Anne-Mette T. Andersen  

"vi er mange forskellige mennesker på bare et
sted, det er svært at gøre et godt indtryk, man
er bange for at folk får et forkert billede af en"
”Jeg har altid gået efter at have realistiske drømme,
 så bliver man heller ikke let skuffet.” 

Det største ønske er at blive arkitekt. ”Det er ikke fordi, jeg ikke tør at have vilde drømme. Jeg har bare altid lært, at hvis der er noget, du vil opnå i livet, så skal du kæmpe for det.” Sådan lyder det fra Cecilie Jepsen, der nu er 1g’er på Svendborg statsgymnasium. Cecilie opvoksede i Kværndrup på Fyn. Da hun blev 4 år gammel, vælger hendes forældre at skilles. Hendes forhold til faren blev svækket, og da hun oftere boede hos sin mor, blev forholdet til hende stærkere. 

I dag bor faren og stedmoren i Skjern, og Cecilie har fået et stærkere forhold til sin far igen. Hun fortæller bl.a., at han er atlet, og det har inspireret Cecilie til bl.a. at styrketræne. Cecilie har ingen biologiske søskende, dog har hun 4 stedsøskende, 2 fra hendes fars og 2 fra hendes mors side. Alle 4 børn er ikke hjemmeboende.  Moren bor i Skårup sammen med Cecilie og stedfaren. Hun befinder sig mest hos sin mor og har aftaler om at mødes med sin far mindst en gang om måneden. Dette virker Cecilie meget tilfreds med. Dog føler hun ikke altid, at der er plads til så mange andre aktiviteter ved siden af. Derfor indrømmer hun også at her for tiden ser hun ham ikke så ofte, især nu med skolestart på Gymnasium. I dag er hun meget positiv omkring hendes klasse og starten på skolen. Hun havde i sin seneste klasse haft en godt forhold til den, og derfor var ret skeptisk over at starte et nyt sted.
før hendes seneste klasse, havde hun været genert og indadvendt. 

Men hvad kunne beskrive Cecilie?
”ting der kunne beskrive mig ville nok være doven, perfektionist og nok også indadvendt” siger hun med et smil på læben. Hun griner kort inden hun videre fortæller ”jeg vil gerne være omhyggelig med det jeg laver og udføre det perfekt, og samtidig være doven.” Humor har også altid været en stor del af hendes liv, især i hendes gamle klasse. I dag er mange af hendes venner dog på efterskole, men det har alligevel ikke gjort det umuligt for hende at være sammen med dem. Hun elsker at bruge sin tid med venner og veninder, og går op i at mindske forbruget af bl.a. de sociale medier, da hun mener at det ødelægger nærværet med vennerne, da det netop er noget hun går op i. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.