Hvem
er Hannah?
Af
Kristina K. T. Nguyen
Hannah
Due Schmidt Pedersen, den altid smilende, energiske pige, som smitter
alle omkring hende med hendes glæde. Ifølge hendes veninder er
Hannah lidt af en hyperkid, som der altid er gang i. Hannah er
definitionen af en travl pige, hun har planer for alle hendes dage,
og det er umuligt at finde Hannah en lørdag aften uden at have noget
at lave.
Selvom
der altid er gang i Hannah, så er det også rart at komme hjem til
stille, lille Ulbølle, hvor hun altid har boet med sin mor,
Charlotte. Det er kun hende og hendes mor der bor i dejlige lille
Ulbølle, men hun har også en storebror som hedder Frederik på 21
år, som bor i København og to halvsøstre på sin fars side, men
Hannah's far, Poul er desværre gået bort.
Poul
og Charlotte (Hannah's forældre) mødte hinanden på Svendborg
Handelsskole, hvor at Poul var Charlotte's lærer, de blev løbende
forelsket og fik lille Hannah d. 16. oktober 1999. De blev dog skilt,
da Hannah var 6 år.
Helt
fra Hannah var lille, har hun elsket at tage ud at rejse, at opleve
nye ting og lære nye ting. "Inden
jeg bliver 25 år, skal jeg have været i alle kontinenterne"
lød det fra Hannah, og hun er allerede godt på vej. Hun har nemlig
været i Afrika, Sydamerika og det meste af Europa. Et af hendes
absolut yndlings steder var da hun var i Portugal. Hun boede nemlig
det mest fantastiske sted, lige ved en sø, hvor man kunne hoppe ned
fra en klippe, og så synes Hannah også, det var sygt hyggeligt at
være sted med sin familie. Udover det har Marokko og Brasilien også
været nogle af de mest spændende steder ifølge Hannah. Brasilien
og Marokko er bare meget anderledes ift. hvad vi er vant til. I
Marokko var der stor forskel på fattigt og rigt, hvilket Hannah
synes er virkelig fascinerende. En af de ture Hannah husker
allerbedst, var da hun var i Brasilien som 5-årig. Det var virkelig
stort for lille Hannah, og hun var slet ikke vant til, at alting var
så anderledes. Da Hannah var nede og bade i poolen med sin søde
lilla snooby badedragt, kom der en pige, som boede på samme hotel
som Hannah, og hun tog Hannah's hoved under vandet. Hun kunne slet
ikke kommunikere med hende eller noget, så det var en skræmmende
oplevelse for lille Hannah, men hun var en fighter og er det stadig,
så hun kæmpede sig op til sidst.
Et
af de steder Hannah virkelig gerne vil til er Australien. Hun vil
gerne hele jorden rundt og udforske hele verdenen. "Jeg
elsker at glo på mennesker, for at se hvordan folk opfører sig og
ligesom er"
fortæller Hannah. Hun elsker at se på folks adfærd og ligesom lære
og få mere viden om de forskellige kulturer.
Hannah
er en pige der har prøvet lidt af det hele. Hun elsker som sagt at
prøve nye ting og lære nye ting heletiden. Hun har gået til
gymnastik i 10 år, fra da hun var 3-13 år, men stoppede fordi hun
blev skadet. Da Hannah var 13 gik hun til synkron trampolin med sin
veninde, hvor man laver serier på trampoliner, men stoppede også
med det fordi hun blev skadet. Hannah gik til klatring med sin
barndomsveninde, da hun var 14-15 år, hun gik til
billedkunst/tegning fra 4.-8. klasse, hun gik til tennis i 2 år med
sin bedsteven, folkedans i 1 år, blokfløjte i 2 år og så var hun
også med i et band som trommeslageren med sine 4 veninder fra
folkeskolen. Man kan i hvert fald sige, at Hannah har prøvet lidt af
det hele. Selvom hun virker som en pige, der har rigtig travlt, så
finder hun alligevel tid med sine venner og veninder. Hun bruger
rigtig meget tid med både hendes gamle veninder fra folkeskolen osv,
men også en del tid går til hendes nye veninder fra efterskole, som
hun også besøger ofte i de andre byer. Hun bruger også rigtig
meget tid på facebook, hvor hun har kontakt med alle sine venner og
veninder, og så bruger hun også rigtig meget snapchat, som btw er
hannahduen, og så bruger hun også rigtig meget tid på instragram,
hvor alle kan følge med i hendes liv, så følg hende lige på
@hannah_duen.
Vesterskerninge
friskole, det var der hendes skole liv begyndte, og der gik hun i 10
år, før hun så kom på Vesterdal efterskole, hvor hun i den grad
fik prøvet en masse. Hannah havde haft drama, kunst og design,
idræt/friluftsliv, musik og film/medier, men helt klart mest idræt.
Hannah
er meget sportslig og går rigtig meget op i kost og motion. Hun er
også vegetar, eller rettere pescetar, så hun spiser stadig fisk.
Hun har været pescetar i 2 år nu, og det var igen bare for at prøve
noget nyt, da det er noget Hannah elsker, ligesom hendes kærlighed
for musik. Hannah hører rigtig meget musik, som hun også siger
"musik
er life".
Hun hører meget blandet musik, men lytter rigtig meget til dansk
musik og indie rock. Hannah har også en obsession med genbrugstøj
og hun tager aldrig fra en genbrugsbutik uden at købe noget. Hvis vi
så drejer den om, så er der virkelig også mange ting Hannah ikke
kan lide. Hun er virkelig bange for køer, hun er mega bange for at
de vil komme og dræbe hende, fordi hun engang blev jagtet af en ko,
så er hun desuden også bange for torden og ovne. Hannah er også
klaustrofobisk, fordi hun engang var fanget i en elevator. Så er hun
også paranoid, hvilket hun blev efter hun så Pretty Little Liars.
Hannah turde derfor ikke gå ud om aftenen, fordi hun var bange for,
at der var nogle der fulgte hende. Med tiden er den frygt dog
forsvundet.
Hannah
tager en dag af gangen og er meget stille og rolig omkring alting.
Hun ved ikke rigtig hvad hendes planer for fremtiden er. Hun har en
masse idéer, som altid, men hun ved ikke hvilken retning det ender
med at blive, det eneste hun er sikker på er, at hun vil arbejde med
mennesker, hun vil hjælpe folk. Det er hendes hovedprioritet ift.
fremtiden.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.