Hvem er Magnus Møller Rosenbek Mortensen.
af Ronja Ørnhøj Rathe
Magnus er født den 3. November 1999. Han er nu 16 år gammel og går på Svendborg gymnasiums biotek-linje. Magnus beskriver sig selv som en meget åben, frisk, aktiv, sjov, opmuntrende og smilende person. Derudover elsker han at diskutere og er ikke bange for at sige hvad han mener.
Som barn havde Magnus hvad han ville kalde en rimelig afslappet opvækst. Han voksede op i Vejstrup med sine forældre Anette og Niels, og sine to ældre søskende Kristine og Rasmus.
Magnus gik på Sankt Michael skolen til år 2010, hvor han skiftede til Skårup skole. Dette skyldtes at han på den tidligere skole havde en mindre vennegruppe, hvilket Magnus ikke ligefrem var tilfreds med. På Sankt Michael skolen gik der nemlig kun en dreng i klassen udover ham selv og denne dreng var ikke så ofte i skole, derudover delte Magnus ikke så mange interesser med hans tidligere klassekammerater.
Efter dette skoleskifte fandt sted i 4. klasse, endte Magnus med at føle sig meget bedre tilpas. Med en masse ny selvtillid, bedre skolearbejde og flere drenge med fælles interesser.
“Mit skoleskifte var rigtig godt for mig, før skiftet var jeg mere genert og en af de eneste drenge i min klasse, det ændrede sig, da jeg startede på Skårup skole”, tilføjer Magnus.
Til hverdag bruger Magnus tid på; skole, træning, venner, at sove, spise, spille computerspil og se serier. Der er især to ting han går ekstra meget op i. Magnus kan nemlig rigtig godt lide at spille computerspil og håndbold. At blive professionel computer- eller håndboldspiller ville være hans største drøm. Magnus startede til håndbold, på grund af hans ældre søskende som også spillede og fandt ud af at det var noget, han virkelig er god til. Hans mor støtter, kører og giver ham feedback. Magnus blev engang scoutet til landsholdet desværre uden svar. Selvom Magnus ønske om at spille professionelt er stort, er ikke noget han har lyst til at satse alt på.
Magnus livret er burger, hans største frygt er den han har for fugle - på grund af den måde de går på og han har et stort ønske om, at få en berner sennenhund engang i fremtiden. “Jo større og mere pjuskede jo bedre”, tilføjer han.
Når det kommer til fremtidsplanerne, tænker Magnus at bioingeniør ville være det rigtige valg for ham. Han har nemlig altid haft en interesse for biologi og har også altid været god til det naturvidenskabelige. Så bioingeniør er det mere sikre karrierevalg og derfor også det Magnus har valgt målrettet at gå efter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.