Hvem er Oliver
Henningsen?
Oliver Henningsen, søn af Vibeke og Kim Henningsen, blev født d. 28. juli, år 2000. Dette er nu 16 år siden, og Oliver er skam stadig søn af parret Vibeke og Kim, men han er ikke længere en sød lille baby, men tværtimod en stor, og ikke mindst høj, ung mand.
Han bor i Tullebølle på Langeland med sine forældre og en
kat, der hedder Smiley. Han er enebarn, hvilket han mener nogle gang godt kan
være rart, men når han keder sig, er det ret sygt.
Familie
Olivers fars familie stammer fra Spodsbjerg. Hans farmor og
farfar er begge født og vokset op der, men Oliver kender ikke meget til dem, da
de døde for længe siden.
I forhold til Olivers mors familie, så ved han ikke meget
om, hvor den stammer fra. Da hans mor var 18 år gammel, havde hun flyttet rundt i henholdsvis Jylland, på Fyn og på Langeland 18 gange. Men Oliver selv har altid boet på Langeland.
En hverdag i Olivers
fodspor
Til daglig går Oliver på Svendborg Gymnasium i 1.y, hvilket
er den bioteknologiske studieretning. Og han har valgt netop denne linje, fordi
han interesserer sig for naturvidenskab, og så vil han gerne bruge det senere,
efter hans gymnasiale uddannelse.
Førhen brugte Oliver meget af sin fritid på træning. Det var både fodboldtræning og styrketræning, der fyldte hans program. Men Oliver havde ikke meget fritid.
”Det var faktisk bare ulækkert.”, siger han. ”Overvej lige: Jeg havde intet fritid. Jeg kunne ikke engang drikke og feste med mine venner.” Så Oliver er nu stoppet med at spille fodbold på højt plan, og spiller nu ”hyggebold” i Rudkøbing Boldklub (RB). Og styrketræningen havde han også holdt en pause fra, men er nu igen et kendt ansigt i FitnessDK i Svendborg.
Førhen brugte Oliver meget af sin fritid på træning. Det var både fodboldtræning og styrketræning, der fyldte hans program. Men Oliver havde ikke meget fritid.
”Det var faktisk bare ulækkert.”, siger han. ”Overvej lige: Jeg havde intet fritid. Jeg kunne ikke engang drikke og feste med mine venner.” Så Oliver er nu stoppet med at spille fodbold på højt plan, og spiller nu ”hyggebold” i Rudkøbing Boldklub (RB). Og styrketræningen havde han også holdt en pause fra, men er nu igen et kendt ansigt i FitnessDK i Svendborg.
Fodbold – Kampen om
”eliten”
Oliver startede med at spille fodbold i en lille klub i
Tullebølle, men efter et par år, så flyttede alle hans venner til Rudkøbing
Boldklub (RB), og så flyttede Oliver selvfølgelig med. Der blev spillet en del
fodbold i RB, og efter 1,5 år begyndte Oliver og et par af hans kammerater at
tage fodbold mere seriøst. De tre gutter flyttede klub til Svendborg Boldklub
(SVB), og der gik ikke mere end fem træninger, og så kom den første kamp, der
blev spillet mod Røde Kro, som SVB og de tre drenge fra Langeland vandt 1-0.
Oliver flyttede for alvor til SVB, og på
dette tidspunkt havde han en drøm om, at han ville være professionel
fodboldspiller. Olivers hold spillede i mester 1-rækken i 1 år, og SVB drengene
spillede nu om at komme med i ”eliten”. I deres sidste kamp behøvede de en
uafgjort for at komme i eliten, og Oliver scorede, og stillingen blev 2-2, så
drengene var nu med i eliten. De vandt over andenpladsen og tredjepladsen 7-0
og 6-1, så de var klart 1’ere.
Oliver var også i Midtjylland i en kort periode, men her kunne hans niveau desværre ikke følge med, så han måtte tage tilbage til SVB.
Han spillede yderligere et år i SVB, hvor hans hold bl.a. spillede et cup i Holland, hvor de vandt, og modet var højt, men så spillede de også et i Kastrup, hvor de kom på 2. Sidstepladsen, hvorefter det gik op for Oliver at: ”Det kommer ikke til at ske.”
Oliver var også i Midtjylland i en kort periode, men her kunne hans niveau desværre ikke følge med, så han måtte tage tilbage til SVB.
Han spillede yderligere et år i SVB, hvor hans hold bl.a. spillede et cup i Holland, hvor de vandt, og modet var højt, men så spillede de også et i Kastrup, hvor de kom på 2. Sidstepladsen, hvorefter det gik op for Oliver at: ”Det kommer ikke til at ske.”
Oliver stoppede til fodbold. Han var på toppen, og havde
aldrig spillet bedre, end han gjorde i denne periode, men han udtalte: ”Det var
sgu lidt sørgeligt. Lysten blev bare mindre og mindre.” Og han ville gerne nyde
ungdomslivet fuldt ud. Han kom ikke til 3-4 træninger, og tog så det afsluttede
telefonopkald med sin træner, og sagde: ”Det var sgu det.”
Oliver
Oliver er en dreng med mange venner, hvilke han holder meget
af at feste og have det sjovt med. Hvilket han gør stort set hver weekend.
Han er af den kristne tro, fordi han mener, at de andre tros retninger har nogle hårde veje og regler, hvorimod han i kristendommen mener, at man bliver tilgivet for alt det dumme man gør.
I forhold til politik, så gør Oliver sig ikke særlig meget i det. Han mener ikke, at det er nødvendigt for ham, at gå op i det, når han alligevel ikke kan have nogen indflydelse på det endnu, fordi han ikke har stemmeret endnu.
Men Oliver er, efter sine egne ord,: ”En glad og smuk
dreng.”. Og så er han meget udadvendt, flink og sød. Når man først møder ham,
kan han godt virke lidt arrogant, på grund af hans høje lyse hår og hans smarte
attitude, men når man lærer ham at kende, så er han slet ikke så hård eller
sej, som han ser ud udad til, men en helt normal dreng fra Langeland. Han vil
ikke selv sige, at han er speciel. Meget gennemsnitlig. Almindelig. Men
alligevel ikke. Oliver er et sindssygt konkurrencemenneske, når det er konkurrencer
i noget, der betyder noget. For eksempel en vigtig fodboldkamp. Så hvis man
tæver ham i LUDO, bliver han ikke sur og slår knytnæven mod en væg. Det kan han
godt klare.
af Kamila Bastholm
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.