tirsdag den 30. august 2016

Hvem er Line?
Af Mie Lørup.


Kommer du en dag gående ned igennem en af SG’s lange, forvirrende gange, og hører du så en person råbe ”Er du dummere end lort?!”
Kommer personen gående forbi dig, og er det en spinkel, brunette med eyebrows on point er det højst sandsynligt Line Meiniche du er stødt på.

Når du møder Line, kan hun godt virke en smule indadvendt, stille og tilbageholdende. Men det er absolut ikke hvad hun er. Hun er fuld af overraskelser!
Line kommer fra byen Humble, som ligger på Sydlangeland. Hun har boet i Humble igennem hele sit liv. I en alder af 7 flyttede hun og resten af familien til et hvidt, idyllisk hus på adressen Højetoftevej nr. 45 og der har de boet lige siden, sammen med den lille hund Rosa.
Når mor Marianne ikke er hjemme sammen med Line og lillesøster Maja, der kom til da Line var 4 år gammel, arbejder hun  for et busselvskab.
Mor Marianne har sydlangelandske rødder helt ned til roden. Både mormor og morfar er fra Ristinge, hvor de engang havde en frugtplantage.
Lines far Ulrik arbejder på Børnecenter Tullebølle, som huser unge uledsagede flygtninge drenge.
”Det er egentlig lidt komisk” griner Line - ”Han arbejder med flygtninge, men dem bryder jeg mig altså ikke om”
Hvis de opfører sig ordentligt, går det at de kommer til Danmark, mener hun. De skal give noget tilbage til samfundet, ellers kan de blive hjemme.
Samfundet følger Line faktisk ikke rigtig med i, det er lidt kedeligt fortæller hun med et skævt smil på læben, og så er hun også nonpolitisk, som hun selv kalder det. Dog holder hun meget af det langelandske ø samfund. Sammenhold, tryghed og sladder er de ord der beskriver det bedst mener hun.

Til dagligt går Line på Svendborg Gymnasium i 1.Y. Hun går på den naturfaglige linje, hvor hendes yndlingsfag er matematik. Lige før sommerferien gik Line i 9. B på Ørstedskolen.
”Jeg savner hønsene” siger hun med savn i stemmen. Hønsene er Lines veninder fra folkeskolen. Nogle sladderkællinger som nød hinandens selvskab. En af hønsene, Ida, er Lines bedsteveninde. De har kendt hinanden siden 0. Klasse, og de er næsten uadskillelige.


I sin fritid spiller Line fodbold i Rudkøbing, det har hun gjort i omkring 4,5 år. Hvis hun ikke løber rundt på en græsplæne og sparker bolden i målet, er druk og fester en af de aktiviteter der står øverst på hendes liste over favorit ting at tage sig til. Hun nyder at tilbringe tid med sine venner og veninder, specielt hvis ølbowling, vodka og høj musik indgår i deres sammenkomster.

Ligeså vigtigt som det sociale fællesskab er for Line, ligeså meget nyder hun at ligger hjemme i sin seng med mobilen i hånden og bruge flere timer på de sociale  medier, ligesom alle andre unge på hendes alder. Hun kalder sig selv for storforbruger. Hun scroller op og ned ad facebooks newsfeed og snapper der ud af. Hun beskriver det, som en vane der ikke er til at slippe af med.

Line er en original. Hun er en af de få piger der formår at være sig selv 24/7.
Hun er i dag 16 år gammel og har hele livet foran sig. Hvilke forventninger og håb har Line så for fremtiden? Hun håber på at afslutte 3 fede år på Svendborg gym med et godt snit. Få en lejlighed i København. Gå på KBH universitet, læse medicin eller tage  jordemoderuddannelsen. Stræber er et af de ord der beskriver hende bedst. Hun har endnu mange svære valg der skal tages i fremtiden, det er hun helt bevidst på. Derfor har hun besluttet sig for, at tage en dag af gangen, og nyde den i fulde drag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.