Hvem er Line?
Af Mie
Lørup.
Kommer
du en dag gående ned igennem en af SG’s lange, forvirrende gange, og hører du
så en person råbe ”Er du dummere end lort?!”
Kommer
personen gående forbi dig, og er det en spinkel, brunette med eyebrows on point
er det højst sandsynligt Line Meiniche du er stødt på.
Når du møder Line, kan
hun godt virke en smule indadvendt, stille og tilbageholdende. Men det er
absolut ikke hvad hun er. Hun er fuld af overraskelser!
Line kommer fra byen Humble, som ligger på Sydlangeland. Hun har boet i Humble igennem hele sit liv. I en alder af 7 flyttede hun og resten af familien til et hvidt, idyllisk hus på adressen Højetoftevej nr. 45 og der har de boet lige siden, sammen med den lille hund Rosa.
Line kommer fra byen Humble, som ligger på Sydlangeland. Hun har boet i Humble igennem hele sit liv. I en alder af 7 flyttede hun og resten af familien til et hvidt, idyllisk hus på adressen Højetoftevej nr. 45 og der har de boet lige siden, sammen med den lille hund Rosa.
Når mor Marianne ikke er
hjemme sammen med Line og lillesøster Maja, der kom til da Line var 4 år
gammel, arbejder hun for et busselvskab.
Mor Marianne har
sydlangelandske rødder helt ned til roden. Både mormor og morfar er fra
Ristinge, hvor de engang havde en frugtplantage.
Lines far Ulrik arbejder
på Børnecenter Tullebølle, som huser unge uledsagede flygtninge drenge.
”Det er egentlig lidt komisk” griner Line - ”Han arbejder med flygtninge, men dem bryder jeg mig altså ikke om”
”Det er egentlig lidt komisk” griner Line - ”Han arbejder med flygtninge, men dem bryder jeg mig altså ikke om”
Hvis de opfører sig ordentligt, går det at de
kommer til Danmark, mener hun. De skal give noget tilbage til samfundet, ellers
kan de blive hjemme.
Samfundet følger Line faktisk ikke rigtig med i,
det er lidt kedeligt fortæller hun med et skævt smil på læben, og så er hun
også nonpolitisk, som hun selv kalder det. Dog holder hun meget af det
langelandske ø samfund. Sammenhold, tryghed og sladder er de ord der beskriver
det bedst mener hun.
Til dagligt går Line på Svendborg Gymnasium i 1.Y.
Hun går på den naturfaglige linje, hvor hendes yndlingsfag er matematik. Lige
før sommerferien gik Line i 9. B på Ørstedskolen.
”Jeg savner hønsene” siger hun med savn i stemmen.
Hønsene er Lines veninder fra folkeskolen.
Nogle sladderkællinger som nød hinandens selvskab. En af hønsene, Ida, er Lines
bedsteveninde. De har kendt hinanden siden 0. Klasse, og de er næsten
uadskillelige.
I sin fritid spiller Line fodbold i Rudkøbing, det
har hun gjort i omkring 4,5 år. Hvis hun ikke løber rundt på en græsplæne og
sparker bolden i målet, er druk og fester en af de aktiviteter der står øverst
på hendes liste over favorit ting at tage sig til. Hun nyder at tilbringe tid
med sine venner og veninder, specielt hvis ølbowling, vodka og høj musik indgår
i deres sammenkomster.
Ligeså vigtigt som det sociale fællesskab er for Line,
ligeså meget nyder hun at ligger hjemme i sin seng med mobilen i hånden og
bruge flere timer på de sociale medier,
ligesom alle andre unge på hendes alder. Hun kalder sig selv for storforbruger.
Hun scroller op og ned ad facebooks newsfeed og snapper der ud af. Hun
beskriver det, som en vane der ikke er til at slippe af med.
Line er en original. Hun er en af de få piger der
formår at være sig selv 24/7.
Hun er i dag 16 år gammel og har hele livet foran
sig. Hvilke forventninger og håb har Line så for fremtiden? Hun håber på at afslutte
3 fede år på Svendborg gym med et godt snit. Få en lejlighed i København. Gå på
KBH universitet, læse medicin eller tage
jordemoderuddannelsen. Stræber er et af de ord der beskriver hende
bedst. Hun har endnu mange svære valg der skal tages i fremtiden, det er hun
helt bevidst på. Derfor har hun besluttet sig for, at tage en dag af gangen, og
nyde den i fulde drag.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.