tirsdag den 30. august 2016

Hvem er Benas Ramoska?

Af: Tobias Boesen Larsen

USA… Landet af muligheder. Men hvor meget er egentlig muligt at nå på bare det ene år man har, når man er udvekslingsstuderende. Det er jo meget forskelligt fra familie til familie. Benas tog spændt afsted mod Las Vegas, hvor han mødte sin værtsfamilie i lufthavnen. Han fandt ud af han skulle bo et år sammen med 2 fyre, det skulle nok blive hyggeligt

De har været mange andre steder end bare rundt i USA på et år. Bali, Amsterdam, Australien, New Zealand, Dominikanske Republik, Thailand, Mexico, men selvfølgelig har han også set og oplevet en masse af USA. Benas’ år kan ikke sammenlignes med et år på efterskole da det også har været et år rundt omkring i verden. Hvor man på efterskole mere går til time, er sammen med venner, med de enkelte udenlandsture. Men det er jo ikke fordi det betyder så meget. 

Det er jo altid fedt at komme ud og opleve verden. Benas har været mange steder i verden, og af dem synes han, at Bali i Indonesien var det fedeste sted, fordi det har sådan en smuk natur og deres kultur er så anderledes. ”De lever på en helt anden måde end vi gør”

Benas er meget passioneret omkring basket, og har selv spillet i 5 år, men er nu stoppet, og nøjes med at følge med i NBA hjemmefra. Når man ikke længere kan se det på stadion. Udover at følge med i basket bruger Benas sin fritid på at arbejde i Dagli’ Brugsen i Vindeby, eller på at træne i fitness. 

Benas er født og opvokset i Litauen, hvor han boede indtil han var 8. Da flyttede han til Danmark, og bor nu i Vindeby på Tåsinge. Benas’ forældre er skilt, og hans mor er flyttet til Chicago sammen med hans halvsøster på 24. Han har også en lillebror, som går i 7. klasse. 
Hans forældres familie bor ikke i Danmark ,så familiebesøg er ikke noget, der sker så tit. Hans farmor bor i Tyskland og hans mormor bor i Litauen, så man forstår godt de ikke ses så tit. 

Benas er fra en læge familie, Hans far er kirurg, og hans mor arbejder på Svendborg sygehus .Så derfor er det jo kun normalt, at han også vil læse medicin, når han er færdig med gymnasiet. Det er dog ikke kirurg han vil være. Benas er nemlig ikke så glad for den slags læge arbejde, han vil læse videre til tandlæge. Benas vil gerne flytte ud af Danmark, og højst sandsynligt også Europa når han er færdig med at studere og føler sig klar til det. Han vil allerhelst flytte vest på, men han udelukker ikke, at han også godt kunne finde på at flytte mod sydøst ned til de arabiske lande.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.