Mai er en pige der går
på Svendborg gymnasium, hun lever et meget spontant liv, hun elsker at leve i
nuet og elsker at gøre random ting. Hendes liv er præget af mange forskellige interesser fx som vennerne,
hendes religion og hendes fashion behov, som hun bruger meget tid og kræfter på.
|
Men det er ikke kun arbejde og tøj, Mai beskæftiger sig med.
Fitness har hun nemlig
også haft på programmet, men måtte stoppe pga. en smule dovenskab og mangel på
tid. Mai siger dog, at gerne vil begynde igen, så hun får noget motion i sin
hverdag og komme i form.
Selvom hun arbejder meget, skal der
også være plads til venner, familie og bare at slappe af med en god serie. Det
kan nogle gange være svært, da de ting nogle gange ikke bliver prioriteret
ligeså højt, som alt andet der forgår omkring Mai. Fx Mais religion betyder
meget for både hende og hendes familie, da hendes familie er troende går Mai i
kirke hver evig eneste søndag med familien, og synger flittigt i et stort asiatisk
kor sammen med Kristina, selvom de ikke rigtigt forstår hvad de synger, syntes
hun det er meget hyggeligt. Hun har aldrig lært at tale vietnamesisk, men
forstår en del og har også gået i vietnamesisk skole i et 1 år, men syntes det
var uinteressant og stoppede.
Mais aner kommer oprindeligt
fra Vietnam, men hun kender ikke til dem da hendes familie stadig er i Vietnam,
og hun kun har set dem engang tilbage da hun var 6 år gammel. Hun vil gerne
besøg dem igen. Hendes far flygtede som bådflygtning og kom til Danmark med et
kæmpe Mærsk skib under krigen. Hendes mor kom først nogle år senere, hvor de for
første gange mødte hinanden her i Danmark. De besluttede sig at blive boende
her i Danmark. I Svendborg skabte de en kernefamilie med 4 børn, hvor Mai er
den ældste, så kommer søsteren Maria på 13, lillebror Martin på 12 og
lillebroren Simon på 7 år.
Mai er født og opvokset her i Danmark, hvor hun startede på skolen
nordre. Her hun gik de første 5 år. Hun beskriver klassen som dårlig, da
klassen var præget af meget mobning og deres fællesskab var ikke ret stærkt. Hun
skiftede derefter til Tved skole, hvor hun gik i 2 gode år, og de sidste 3 år
tog hun på Nymarkskolen, som hun var rigtigt glad for, og fik dannet mange
tætte venskaber. Nu er hun så startet på gymnasiet, og hun syntes det er fedt. Dejlige
omgivelser, unge mennesker og rigtig mange muligheder.
Det er fedt med så
mange nye mennesker, for det at lære nye mennesker at kende er Mai vild med. Selvom
hun hun nogle gange bliver lidt genert er det blevet meget bedre.
Det har hun også brug for, fordi med hendes fremtids
planer har hun brug for at være åben og spontan. Ifølge Mai er fremtidsplanerne
næsten på plads. Hun vil gerne til Odense for at læse medicin, da hun rigtigt
gerne være læge. Men hun har også store drømme om, at flytte til København, hvor
hun regner med hun vil stifte hendes egen familie en dag.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.