Hvem er Anne-Mette?
Af Cecilie Jepsen
"Hvis jeg skulle beskrive mig
selv, ville det nok være med ordene klodset og lidt sær, men på den charmerende
måde, håber jeg i hvert fald!"
Det er første skoledag, vi er alle
nervøse for hvilken slags mennesker, vi kommer til at skulle tilbringe de næste
tre år med, men der er en mærkværdig ro over Anne-Mette. Hun fortæller om
hvordan hendes gamle skole, Ørstedskolen på Langeland, havde imponerende 753
elever, hvilket gør at hun er mere end vant til mange unge mennesker samlet på
et sted ad gangen. Men derfor var hun stadig spændt. Hendes tidligere klasse
havde været “Drømme klassen” som hun selv beskrev den, så hun havde ikke så
høje forventninger til gymnasiet af frygt for at blive skuffet, alligevel
virker hun til at synes meget godt om hele det efter bare en dag.
Familie og opvækst
Hun snakkede også om det med at være
en "Half 'n' half". Hendes mor kommer nemlig fra Thailand, og far fra
Danmark. Hun flyttede herover med Anne-Mettes moster da hun var ung, på jagt
efter bedre jobmuligheder "begge mine forældre er superkloge, altså
virkelig meget!" Siger hun mens hun ser lidt halv stolt ud, og det er
forståeligt. Hendes far forlod gymnasiet med rene 12-taller, hvilket hun
fortæller, lægger et stort pres på hende selv. Hun vil gerne klare sig ligeså
godt og kunne godt tænke sig at læse videre omkring noget med mennesker som
feks. Medicin, psykologi eller velfærdsteknologi, blandt de tre ting er hun
splittet. I sin fritid arbejder hun I SuperBrugsen på
Langeland og I weekenderne, når hun ikke er hos hendes far (da hendes forældre
er skilt) er hun sammen med sine gode venner. Annemette og hendes familie har
boet i Odense indtil hun var 5 hvor hendes mor derefter flyttede til Langeland
da skilsmissen trådte ind.
Interesser
Politik er ikke noget Anne-Mette
interesserer sig så meget for, men til gengæld kan hun godt lide at danse og
spille guitar. Hun er også blevet konfirmeret, alligevel kan hun bedre lide den
buddhistiske tankegang. Både Anne-mette og hendes mor tror på, at man skal gøre
ens bedste og hvis det ikke er godt nok får man en chance til.
Alt i alt, hvis nogle andre end
hende selv skulle beskrive Anne-Mette med tre ord, ville man nok vælge udadvendt, humoristisk og forstående.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.