Hvem er Celine Pedersen?
-
Jonas
K. Hedegaard
I anledningen af Celines
skolestart på gymnasiet, bringes dette portræt fra hendes første og store valg
i sit liv; nemlig valget om at starte på Svendborg Gymnasium. Så hvis du vil
læse om en ung, glad og positiv piges start på en ungdomsuddannelse, så læs med
her.
Året er 2016, og nye tider er i vente for den 15-årige Celine. Det fulde navn er Celine Pedersen, og er født d. 7. oktober, 2000, i dejlige Svendborg. Hun er opvokset i en lille by ved navn Vester Aaby, og her har hun boet næsten hele sit liv. Celine bor i dag sammen med sin far, søster og papmor i Svendborg. Derudover har hun også 2 papsøstre, 2 papbrødre og én papfar – Celine er nemlig skilsmissebarn, og det har hun været siden, hun var 3 år gammel. Hun flyttede hjem til sin far i januar måned, eftersom hendes mor, Marianne, blev alvorligt syg og var nødsaget til at flytte på plejehjem.
Celines
far, Karsten, er en mand, som kan lidt af hvert. I dag arbejder han som
afdelingschef for SH Automation, men er faktisk også uddannet som
maskinarbejder og maskinmester. Dertil er der en lille sjov historie om
faderens kunnen som maskinarbejder. Celines far havde i sine unge dage egentlig
ikke tænkt sig at uddanne sig som maskinarbejder, men eftersom hans venner ikke
troede på, at han kunne klare denne uddannelse, beviste han det modsatte, og
blev derfor uddannet som maskinarbejder. Derefter var det ellers videre til
hans planlagte uddannelse.
Som
person, er Celine meget glad og positiv, hvilket karakteriserer hendes humør meget
passende. Hun er vældig begavet og en meget køn pige, hvilket hendes kæreste,
Tobias, nyder godt af. Kæresten går på Bernstorffsminde Efterskole og spiller
bas. Idet han går på efterskole, får Celine og Tobias desværre ikke set
hinanden så meget, og hun savner ham derfor rigtig meget i hverdagen. Celine og
hendes kæreste har været sammen i snart 9 måneder, og det går rigtig godt,
selvom de ikke tilbringer så meget tid sammen. Hun bruger derfor sin fritid på
at danse, eller være sammen med sin bedste veninde, Karina. Celine er helt vild
med dans, og har gået til det i ca. 6 år. Når hun danser, føler hun sig hjemme
og godt tilpas, og dansen har hjulpet hende meget i forhold til morens sygdom. Celine
bruger også sin fritid på at arbejde ved bagerdisken i Kvickly City. Grunden
til at hun arbejder, er fordi hun gerne vil tjene lidt penge, og for at få
erfaring i arbejdsmiljøet.
Celines
drømmejob vil være inden for lægemiljøet; helst en slags kirurg. Celine er dog
i tvivl, om hun kan klare de høje adgangskrav, som medicinstudiet kræver.
Derfor har Celine valgt STX, eftersom det åbner op til rigtig mange muligheder.
Indtil videre synes Celine rigtig godt om sin start på Svendborg Gymnasium, og
hun beskriver miljøet som værende trygt og rigtig hyggeligt. Hun ser frem til 3
spændende og lærerige år. Celine håber og forventer, at årene på gymnasiet
giver hende en masse nyttig viden, bedre kompetencer inden for specifikke emner,
og som hun selv siger: ”Gymnasiet bliver de 3 vigtigste år i mit liv. Denne tid
bliver fundamentet for mine fremtidige uddannelsesplaner og muligheder”.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.