tirsdag den 30. august 2016

Hvem er Liv Sund Troest?
Af Lea Christensen



Liv Sund Troest er 16 år, født I København, men opvoksede I Svendborg, og går på STX, Svendborg Gymnasium, 1.y.

Liv bor I Svendborg, sammen med sin mor, far, lillesøster, og to dyr, hendes kat Pelle og hendes hund Chai.  

Hun er tit sammen med sin kæreste Magnus, som bor Odense, så det er en lang tur, frem og tilbage. Når hun ikke er sammen med kærsten, er hun sammen med vennerne, går ture med hunden, eller tager i FitnessWorld, men elsker at være der hjemme, slappe af, se serier, eller hvad der nu falder hende ind.

Hvis Liv skulle beskrive sig selv, synes hun, at hun er meget åben over for alle mennesker, og prøver, at opfører sig over for andre, som hun selv vil behandles. Hun mener nemlig, at alle skal have det godt, og føle sig tilpas. Synes ikke selv, at hun er god til noget, men kan godt lide at gå i skole, ”hvis jeg vil noget, så kan jeg”. Der er ikke noget, hun hader om sig selv, uden at lyde for selvglad, men der er altid noget man kan gøre bedre ved sig selv.
Hun bruger de sociale medier ret meget, mest Snapchat, Facebook og Instagram, både til at kommunikere med vennerne, og til at følge med i hvad der sker.
Det er vigtigt for hende, at folk acceptere hende, for den hun er, og at folk ikke dømmer.

Hendes drømmejob da hun var mindre, var dyrlæge, men kunne godt tænke sig, at blive noget stort i fremtiden. Lige nu ved hun ikke job-messigt, hvad hun vil være. Når hun bliver ældre, kunne hun helt klart tænke sig, at få en familie, men har ikke rigtigt nogle forventninger, tager det lidt som det kommer.

Hun har valgt STX fordi, at hun ikke rigtigt vidste hvad hun ville, og linjen åbner op for rigtig mange muligheder.
Liv har gået på Østre, Nymarkskolen, og i 10. klasse på Haarby Efterskole.
Hun valgte at tage 10. klasse på Haarby Efterskole, fordi at hun ikke følte sig klar til gymnasiet, og synes ikke rigtigt, at hun var gammel nok, og en god chance for, at opleve noget andet.
”På efterskole fik man nye venner, og lærte folk at kende, på en anden måde, især med sine roomies. Haarby var også en god skole i sig selv, og der var ikke så mange problemer”. De var på udveksling til Polen, hun synes, at det var mega fedt, som en af de eneste, men også fordi, at man oplevede noget andet, og snakkede meget engelsk, hvilket var udfordrende, men sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.