Hvem er Liv Sund Troest?
Af Lea
Christensen
Liv Sund
Troest er 16 år, født I København, men opvoksede I Svendborg, og går på
STX, Svendborg Gymnasium, 1.y.
Liv bor I
Svendborg, sammen med sin mor, far, lillesøster, og to dyr, hendes kat Pelle og hendes hund
Chai.
Hun er tit
sammen med sin kæreste Magnus, som bor Odense, så det er en lang tur, frem og
tilbage. Når hun ikke er sammen med kærsten, er hun sammen med vennerne, går
ture med hunden, eller tager i FitnessWorld, men elsker at være der hjemme,
slappe af, se serier, eller hvad der nu falder hende ind.
Hvis Liv
skulle beskrive sig selv, synes hun, at hun er meget åben over for alle
mennesker, og prøver, at opfører sig over for andre, som hun selv vil
behandles. Hun mener nemlig, at alle skal have det godt, og føle sig tilpas.
Synes ikke selv, at hun er god til noget, men kan godt lide at gå i skole,
”hvis jeg vil noget, så kan jeg”. Der er ikke noget, hun hader om sig selv,
uden at lyde for selvglad, men der er altid noget man kan gøre bedre ved sig
selv.
Hun bruger de
sociale medier ret meget, mest Snapchat, Facebook og Instagram, både til at kommunikere
med vennerne, og til at følge med i hvad der sker.
Det er vigtigt
for hende, at folk acceptere hende, for den hun er, og at folk ikke dømmer.
Hendes
drømmejob da hun var mindre, var dyrlæge, men kunne godt tænke sig, at blive
noget stort i fremtiden. Lige nu ved hun ikke job-messigt, hvad hun vil være.
Når hun bliver ældre, kunne hun helt klart tænke sig, at få en familie, men har
ikke rigtigt nogle forventninger, tager det lidt som det kommer.
Hun har valgt
STX fordi, at hun ikke rigtigt vidste hvad hun ville, og linjen åbner op for
rigtig mange muligheder.
Liv har gået på
Østre, Nymarkskolen, og i 10. klasse på Haarby Efterskole.
Hun valgte at
tage 10. klasse på Haarby Efterskole, fordi at hun ikke følte sig klar til
gymnasiet, og synes ikke rigtigt, at hun var gammel nok, og en god chance for,
at opleve noget andet.
”På efterskole
fik man nye venner, og lærte folk at kende, på en anden måde, især med sine
roomies. Haarby var også en god skole i sig selv, og der var ikke så mange
problemer”. De var på udveksling til Polen, hun synes, at det var mega fedt,
som en af de eneste, men også fordi, at man oplevede noget andet, og snakkede
meget engelsk, hvilket var udfordrende, men sjovt.

Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.