Hvem er Kristine Tanning Bech?
Af Sandra
Tukjær

Kristine drømmer om at komme ud at rejse. Efter de kommende 3 år på Svendborg Gymnasium vil hun gerne have et sabbatår og ud at rejse, en af drømmedestinationerne er Australien. Hun vil gerne opleve kulturen i landet, hvordan det er at bo omme på den anden side af jorden og selvfølgelig selve landet som en helhed. En af de andre fremtidsdrømme er at komme på universitet og læse medicin. Begge hendes forældre er uddannet sygeplejersker og mange andre fra familien ligeså, derfor er det nærliggende for Kristine også at søge vej hen mod en verden af medicin. Men sygeplejerske er ikke lige det Kristine vil, hun var i praktik som sygeplejerske, men det var ikke lige hende, ”jeg synes helt klart, der var spændende dele af praktikforløbet, men jeg vil bare gerne noget mere end det. Og så var den afdeling jeg var på, heller ikke det jeg havde forestillet mig, at jeg senere skulle arbejde med.” Siger Kristine om sit praktikforløb på Sygeplejerskeuddannelsen Svendborg og Svendborg Sygehus. Alligevel vil Kristine gerne fortsætte i den medicinske retning ved f.eks. at læse medicin på universitetet.
Kristine er født og opvokset i
Svendborg. Hun bor sammen med sin mor Mai og sin far Søren. Kristine er den ældste
i hendes søskendeflok, som består af hende selv og hendes 23 minutter yngre
tvillingebror Victor, hendes 13-årige søster Josefine, og hendes anden søster,
som er 11-årige Mathilde. Det sidste familiemedlem er deres 6-årige hund Velo.
Inden Kristine startede på Svendborg Gymnasium, gik hun på Rantzausminde skole,
hvor hun afsluttede 9. klasse.
Kristine bor i en kernefamilie, med
søskende, begge sine forældre og en hund, alle under samme tag. Hun har stadig
alle sine bedsteforældre tilbage, mormor Anne, morfar Leif, farmor Lone og farfar
Flemming. Hendes yderlige familie er temmelig stor, da hendes mormor og morfar
har fået ny mand og kæreste, og der er kommet flere familiemedlemmer til denne
vej.
Der sker noget i Kristines liv. Hun
går i skole og arbejder to steder, i Det Grønne Hjørne og ved Advokathuset
Svendborg, samtidig skal familien passes og vennerne ligeledes. Men når trætheden
rammer fra dagen før, eller der bare skal slappes lidt af, er Netflix eller Viaplay
ofte et godt tiltag.
Aktivitet er der også hjemme ved
Kristine, hun har gået til fodbold i 4 år, men stoppede efter, at alle vennerne
på hendes egen alder stoppede, aktiv er hun dog stadig. Løb sker en gang i
mellem, men det kan godt være lidt svært at komme ud af døren til tider.
Kristine er en lidt genert type når
man lige i starten, begynder at snakke med hende, men når man lærer hende at
kende, kommer snakken frem, og hun åbner op, for den hun virkelig er. Og når snakken kommer, kommer hendes
mening også frem. Det er en af de ting der gør Kristine speciel.
Selvom Kristine, på nuværende
tidspunkt, gerne vil læse medicin efter gymnasiet, har hun stadig valgt en
linje, der giver adgang til mange flere uddannelser.
”Selvom jeg lige nu har en ide om,
hvad jeg vil efter gymnasiet, er jeg jo ikke sikker på, at det er det, jeg vil
om tre år. Det er også derfor, jeg har valgt linjen med bioteknologi og
matematik på A-niveau, fordi den åbner for rigtig man muligheder, hvis jeg
skulle ombestemme mig”
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.